Бронхиална астма
Симптомите на астмата могат да включват: хрипове, стягане в гърдите или болка, затруднено дишане и кашлица, затруднено издишване. Симптомите на астматичен пристъп могат да включват: задух, периорална цианоза (посиняване на устните), затруднен говор, объркване, изпотяване и безпокойство, учестен пулс.
Астмата е заболяване на белите дробове, при което дихателните пътища набъбват и се възпаляват и дишането е затруднено. Някои хора могат да имат незначителни симптоми, но други могат да имат тежки симптоми, които пречат на ежедневието и могат да бъдат животозастрашаващи. Симптомите на астматичен пристъп включват: хрипове, стягане в гърдите, кашлица и задух. Лекарите не знаят точно какво причинява астмата, но се приема че генетичните и екологичните фактори могат да играят роля за възникването на това заболяване. Тютюнопушенето, замърсяването на въздуха, алергии, физически упражнения, стрес, гастроезофагеална рефлуксна болест (ГЕРБ) и простуда може да провокират астматичните пристъпи. Астмата е състояние, което не се лекува, но може да бъде контролирано и управлявано чрез медикаменти. Избягването на факторите, които провокират астматичен пристъп и медикаментозното лечение помагат за контрола на астмата и симптомите й значително подобряват качеството на живот и намаляват риска от тежки животозастрашаващи пристъпи.
Контактът с домашни любимци, цветен прашец, замърсяването на въздуха или димът, както и настинка или грип могат да предизвикат астматичен пристъп. Астматичните пристъпи могат да се появят внезапно или бавно и постепенно в продължение на няколко часа или дни. Общите симптоми включват: хрипове, недостиг на въздух, стягане в гърдите и кашлица. Симптомите на астмата може да варират и не всеки има същите симптоми през цялото време. Симптомите могат да бъдат леки и едва забележими или могат да пречат на ежедневието. Тежките астматични пристъпи са спешен случай и са животозастрашаващи. Има два основни типа медикаменти за лечението на астмата - медикаменти за ежедневен контрол и медикаменти за овладяване на астматичен пристъп. Ежедневната употреба на медикаменти, които контролират астмата може да помогне за предотвратяване на астматичните пристъпи. По време на астматичен пристъп могат да се използват лекарства, които водят до отпускане и отваряне на дихателните пътища. Повечето хора се нуждаят от двата типа медикаменти за контрол на астмата.
Алергии; фамилна анамнеза за астма или алергии; екземи; затлъстяване.
Около 5% от населението в световен мащаб страда от астма. В САЩ около 24 милиона души страдат от бронхиална астма.
Лечението на астмата включва:
Хората, болните от астма, трябва да се научат да идентифицират и да избягват факторите, провокиращите пристъп. Това може да помогне за предотвратяване на астматичните пристъпи. Повечето хора се справят успешно с контрола на бронхиалната астма у дома с помощта на план за действие при астма, който обяснява какъв тип и колко лекарства и кога да се използват в зависимост от вида на астмата и честотата на пристъпите. Този план включва и напътствия кога да се обърнат към лекаря или да потърсят помощ в спешното отделение. Конкретни стъпки, които могат да помогнат за лечението на астмата са:
Ако до момента никога нямате поставена диагноза - астма, но имате хрипове или други леки симптоми, свържете с Вашия лекар. Ако приемате лекарства за астма, но все още има чести пристъпи, свържете с Вашия лекар. Може да се наложи да промените Вашия план за лечение. Ако бързо-действащите лекарства за периода на пристъп не помагат за овладяването на симптомите на пристъпа, потърсете незабавно спешна медицинска помощ. Ако имате периорална цианоза, силно затруднено дишане или други симптоми на тежък астматичен пристъп, позвънете на тел.112 веднага.
Вашият лекар може да диагностицира астма като Ви снеме анамнеза и Ви направи физикален преглед. За поставянето на диагнозата астма са необходими и допълнителни изследвания, които включват: белодробни функционални тестове, тест за алергия и рентгенова снимка на белия дроб. Астмата се класифицира в четири степени на тежест в зависимост от честотата на пристъпите:
Излагане на фактори, провокиращи астматичен пристъп; стрес.
Всички тези спортисти са се издигнали до върха на тяхната спортна кариера като са спечели олимпийски медали, въпреки че имат астма:
Астмата е най-честото хронично заболяване в периода на детството, което засяга около 7% от децата в света.
Често срещано. Хронично заболяване на дихателната система.
Моля запознайте се внимателно и изцяло с общите условия, преди да използвате този сайт.
ZdravenPortal.bg (наричано за кратко по долу в текста ZdravenPortal) е сайт собственост на ЗдравенПорталБГ ООД ЕИК: BG202842910, адрес гр. Пловдив ул. Васил Априлов 20 ет. 6, телефон: 0878 358 433 и електронна поща info@zdravenportal.bg. Работния език на ZdravenPortal български.
Използването на ZdravenPortal обвързва потребителите с настоящите Общи условия.
Авторско право — Цялото съдържание на този уебсайт, с всички приложения,статии, новини, текстове и снимков матерал е защитено от ЗАКОНА ЗА АВТОРСКОТО ПРАВО И СРОДНИТЕ МУ ПРАВА с всички запазени права и законови последици. Екипа ни ще се стреми да предоставя възможно най-изчерпателна и достоверна информация и всички материали са изготвени и редактирани от лекари.
Отговорност и самолечение — Самолечението и отлагането на консултация с лекар могат да имат тежки и дори фатални последици за здравето Ви. Сайтът не носи никаква отговрност за действия или бездействия продиктувани от публикуваната на него информация, съобщения и линкове. Информацията разменяна чрез ZdravenPortal.bg не е медицинско становище, диагноза, медицинско предписание за ползване на конкретни лекарства и/или терапии, или медицинско консултиране или друг вид писмен материал или дейност, които се иизвършват в лечебно заведение по смисъла на Закона за лечебните заведения. ПРИ ВЪЗНИКНАЛ ЗДРАВОСЛОВЕН ПРОБЛЕМ/ВЪПРОС, МОЛЯ КОНСУЛТИРАЙТЕ СЕ НЕЗАБАВНО С ВАШИЯ ЛИЧЕН ЛЕКАР/ЛЕКАР СПЕЦИАЛИСТ ИЛИ ФАРМАЦЕВТ. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, никаква онлайн информация не би могла да е заместител на лекарски преглед.
Информацията относно лекарствените продукти е представена единствено като листовка за начина на използване на медикамента, предоставен от производителя.
Регистрация и услуги за потребители — ZdravenPortal сигурява възможност на потребителите си да се ползват от предоставяните услуги след извършване на регистрация. Процедурата по регистрация е подробно уредена на сайта и съдържа конкретни указания за улеснение и помощ. Регистрацията изисква предоставянето от потребителя на електронна поща за контакт. Регистрационната заявка изисква попълването на определени полета с данни и създаване на парола от потребителя. Регистрираните потребители на ZdravenPortal се съгласяват да предоставят следните персонални данни: име; фамилия; електронна поща; година на раждане и пол. Съвкупността от данните по предходното изречение създават Профил на потребителя.Потребителите на ZdravenPortal декларират, че няма да създават повече от един Профил, няма да предоставят потребителското си име и парола на трети лица. Потребителите на ZdravenPortal декларират, че са навършили четиринадесет годишна възраст, че ще предоставят само точна, вярна и пълна информация.
Регистрация и услуги предоставяни на медицински лица — Профилите на лекари в ZdravenPortal са два типа:
Неповърдени профили — профили на медицински лица, регистрирани служебно в ZdravenPortal, съдържащи ограничена информация, като източник на данните включени в непотвърдените профили са публични регистри, включително но не само: Публичен регистър на Националната Здравноосигурителна каса, Списъка на лекарите, членове на Българския Лекарски Съюз, регистрирани да упражняват професията (обнародван съгласно чл. 13, ал. 1, т. 3 от Закона за съсловните организации на лекарите и стоматолозите), достъпът до които се осъществява при условия и по ред, предвидени в закон или друг акт.
Служебно регистрираните профили са със статут „непотвърдени профили” и съдържат ограничени публично обявени данни за съответното медицинско лице: име, специалност и/или сфера на дейност, служебен адрес и телефонен номер за връзка.
Потвърдени профили — Медицинските лица, които имат служебно регистриран непотвърден профил имат право да потвърдят данните в своя профил, като попълнят формата, поместена на сайта или да поискат за управление профила чрез определената форма. За да се приеме един профил за потвърден е необходимо медицинското лице да предостави УИН номера си, както и служител на ZdravenPortal да осъществи контакт с цел достоверност. Медицинските лица имат право да обновяват и допълват и променят информацията публикувана в собствения им профил. Имат право да приемат запитвания и препоръки от регистрирани потребители.
Премиум услуги при потвърден профил — В ZdravenPortal са предвидени премиум услуги, които дават възможноста за използване на допълнителна функционалност (като график) и позиционирането с приоритет на ползвателите си.
Рекламата в ZdravenPortal — Този сайт се финансира чрез продажба на реклами. За да получавате само пълноценна и достоверна информация, всички рекламни съобщения са на точно определени места. Рекламните статии са обозначени с надпис "Платено съобщение" в началото на материала. Премиум акаунтите на лекарите са обозначени по специален начин.
Поверителност — ZdravenPortal не поставя условия и не изисква от потребителите си предоставяне на лични данни, но ако все пак такива станат известни сайтът гарантира, че ще бъдат съхранявани съобразно изискванията на действащото българско законодателство, а информацията ще бъде предоставяна на компетентните държавни органи само в предвидените от закона случаи при строго спазване изискванията на ЗЗЛД. ZdravenPortal си запазва правото да записва, пренася и обработва информацията предоставена от потребителите му.
Плащания — ZdravenPortal предоставя и платени услуги. Услугите се заплащат на „ЗдравенПорталБГ“ ООД, по банков път или в брой. За всяко плащане се издава счетоводен документ. Платените услуги са както следва: Премиум акаунт, Банер реклама, Платени съобщения.
Изменение на общите условия — Настоящите Общи условия могат да бъдат променяни по всяко време от „ЗдравенПорталБГ” ООД с оглед повишаване качеството на предоставяните услуги като и с въвеждането на нови такива. Промените могат да произтичат и от изменения в българското законодателство. "ЗдравенПорталБГ" ООД си запазва правото да променя Общите условия по всяко време и по своя преценка. Промените се поместват на официалната страница на сайта и влизат в сила от деня на поместването им там. Потребителите са длъжни да проверяват актуализациите на Общите условия и да съобразяват поведението си с тях.